de ce e importanta verificarea candidatilor

Dacă rezultatele sunt importante pentru tine atunci când angajezi, verificarea angajaților ar trebui să facă parte din procedura ta de recrutare.

Ce este verificarea candidaților (employee vetting)?

Verificarea angajaților este un proces efectuat de angajatori pentru a verifica diverse informații ale  potențialilor candidați și pentru a confirma că aceastea sunt corecte.

Principalul obiectiv al verificării angajaților este găsirea persoanei potrivite pentru job.

Verificarea antecedentelor candidaților este ceva ce fac majoritatea organizațiilor. Ea ajută la asigurarea că viitorul angajat se potrivește și că informațiile pe care le-a furnizat în CV și la interviuri sunt veridice.

În momentul în care angajezi pe cineva, esti mereu o idee bună să verifici referințele candidaților și să vezi daca experiența lor e viabilă. Un proces de verificare al angajaților mai detaliat poate merge până merge până la verificarea diplomelor, experienței profesionale, a cazierului judiciar.

De ce este importantă verificarea candidaților?

Există două motive principale pentru care stabilirea unui proces de verificare a angajaților în procedura ta de recrutare este esențială:

  • vei economisi resurse financiare pe termen lung
  • îți oferă mai multe detalii despre candidat- ceea ce poate duce la angajarea unei persoane mai potrivite

Fără un proces de recrutare organizat și detaliat, poți angaja persoane care nu se vor integra în compania ta.
Cele mai multe comapnii au propriile reguli pentru efectuarea verificărilor candidaților. Cu toate acestea, scopul fundamental este de a obține cea mai precisă imagine a unui candidat înainte de a semna și a-l introduce în firmă.

Angajarea persoanei potrivite poate avea consecințe.

Angajatorii pot folosi procedura de verificare a angajaților pentru a găsi posibili candidați și pentru a continua procesul de recrutare cu cei pe care cred că sunt calificați pentru job. Acest lucru este benefic deoarece permite angajatorului să respingă persoanele care nu se potrivesc bine locului lor de muncă sau culturii companiei.

Ca angajator, ești responsabil pentru siguranța tuturor angajaților și clienților tăi. Aceasta include angajații, partenerii de afaceri și clienții tăi.

Promovarea unei culturi a echității și a incluziunii este o angajare pe termen lung, iar angajatorii trebuie să lucreze pentru a o implementa în toate aspectele afacerii lor. Angajarea persoanelor nepotrivite pot duce la demotivarea celorlalț angajați, lucru ce are ca consecințăa pierderea loialității angajaților.

O procedură adecvată de verificare a angajaților te poate ajuta să identifici problemele înainte să apară și să-ți protejezi afacerea de comportament discriminator sau amenințător.

Cum să știi dacă ai angajat persoana greșită?

Why is Employee Vetting Important

Există diferite semne care arată că ai angajat o persoană nepotrivită pentru o poziție. Amintește-ți că unul dintre aceste semne nu înseamnă întotdeauna că ai luat o decizie proastă în recrutare. În schimb, trebuie să evaluezi fiecare situație obiectiv, luând în considerare informațiile individuale și circumstanțele înconjurătoare ale persoanei pe care o analizezi.

Iată câteva semnale care pot indica o decizie nu tocmai bună de angajare:

  • Persoana nu deține competențele menționate în interviul lor.
  • Primești în mod constant feedback negativ de la clienți sau plângeri despre angajat.
  • Angajatul are o atitudine negativă, este adesea neplăcut sau critic și nu adoptă cultura companiei.
  • Persoana subperformează în mod constant și nu își îndeplinește sarciniile.
  • Persoana nu livrează calitatea muncii convenită.
  • Angajatul repetă aceleași greșeli din nou și din nou.
  • Este adesea în întârziere sau absentează.
  • Rapoartele de performanță ale angajatului sunt adesea slabe.

Dacă noul angajat arată în mod constant semnele unui angajat prost după ce perioada de probă s-a încheiat, acest lucru ar putea fi rezultatul unei proceduri de angajare defectuoase. În acest caz, îți recomandăm să verifici fiecare etapă a procedurii tale de angajare și să afli unde este problema și cum poți să îmbunătățești.

O perioadă de probă este o perioadă de timp stabilită la începutul angajării unui angajat, în care aceștia sunt liberi de anumite drepturi și obligații contractuale. Este practic un interval de testare pentru ambele părți pentru a evalua dacă un nou angajat ar putea fi un bun potrivit înainte de a fi angajat pe post de membru permanent al personalului.

Fiecare angajat nou ar trebui să aibă o perioadă de probă de cel puțin 60-90 de zile. Această perioadă îți va permite să vezi dacă noii angajați pe care i-ai recrutat se potrivesc bine cu compania ta. De asemenea, o perioadă de probă este o perioadă corectă pentru a da unui recrut șansa de a reuși fără a permite să dăuneze negativ afacerii tale.

Concluzie

Companiile trebuie să verifice declarațiile făcute de către potențialii viitori angajați. Fie că este vorba de diplomele educaționale sau orice alt aspect al carierei, angajatorul are nevoie de o metodă de încredere pentru a asigura un screening de succes.

Pentru cele mai bune rezultate la angajare, ar trebui să integrezi verificarea angajaților în procesul tău de recrutare. O verificare amplă va elimina persoanele care ar putea fi nepotrivite pentru afacerea ta și te vei economisi resurse – timp și bani.

Angajarea de persoane bune nu este o sarcină simplă. Pe parcursul carierei tale ca recrutor sau proprietar de afaceri, s-ar putea să eșuezi în angajarea de persoane potrivite de câteva ori. Acest lucru este ok, iar experiența și intuiția ta se vor dezvolta în timp, permițându-ți să iei decizii mai bune.

Alte articole

În dezvoltare activă din septembrie 2021.

  • Conflictul de Interese la Muncă
    Ce este conflictul de interese la locul de muncă? Iată câteva dintre cele mai frecvente situații de conflict de interese care pot apărea într-o companie.
  • Angajații Bumerang: Este o idee bună să reangajezi foștii angajați?
    Adesea, angajații aleg să plece dintr-o companie. Este ceva normal. Dar ce se întâmplă dacă își doresc să se reîntoarcă? Reprezintă reangajarea foștilor angajați o idee bună? În acest articol, vom discuta despre angajații bumerang și beneficiile reangajării lor. Cine sunt angajații bumerang? Un angajat bumerang poate fi definit ca fiind o persoană care își […]
  • 7 Sfaturi Pentru Procesul de Onboarding
    Procedura de onboarding este una dintre primele modalități prin care compania ta poate construi o legătură cu noii angajați. Un proces bun de onboarding al angajaților este esențial pentru stabilirea unei baze solide și durabile pentru relația dintre angajat și companie. Ce Este Procesul de Onboarding? Onboarding-ul angajaților, ca noțiune, are un obiectiv simplu: să […]