Una dintre cele mai eficiente metode de a te asigura că membrii echipei tale sunt mulțumiți și continuă să-și atingă obiectivele lor și ale organizației tale este să te concentrezi pe moralul angajaților. În acest articol, vom detalia câteva sfaturi despre cum să îmbunătățești moralul angajaților și să-i menții motivați.

Companiile care se concentrează pe crearea unui mediu excelent, în care angajații se simt valorizați, vor oferi o experiență pe termen lung membrilor echipei lor.

Ce este moralul angajaților?

Moralul angajaților se referă la atitudinea unui individ față de locul său de muncă și mediul de lucru.

Cu toate acestea, este vorba despre mai mult decât atitudinea unui angajat față de slujba sa. Este și despre modul în care își gestionează sarcinile zilnice, cât de devotat este misiunii și principiilor companiei și cum vede viitorul companiei.

Menținerea relațiilor cu fiecare angajat este cea mai simplă abordare pentru a măsura moralul în firma ta. Comportamentul și atitudinile angajaților se vor schimba atunci când moralul începe să scadă. Dacă organizația ta este prea mare, menține contactul cu superiorii direcți. Aceștia ar trebui să-ți poată oferi o imagine exactă despre cum progresează lucrurile în domeniile lor respective.

De ce este important moralul angajaților? De ce este important să îmbunătățim moralul angajaților?
Moralul angajaților influențează direct bunăstarea, performanța, eficiența și calitatea muncii angajaților.

Angajații cu un moral ridicat sunt mai productivi, realizează rezultate mai semnificative și rămân mai mult timp la o firmă. Când organizația se află în criză, angajații vor depune mai mult efort pentru a o ajuta să supraviețuiască și să-și îndeplinească obiectivele.

Managerii nu găsesc întotdeauna simplu să îmbunătățească moralul angajaților. Atât factorii interni, cât și cei externi, pot afecta experiența zilnică a unui angajat. Pe de altă parte, companiile pot crește rapid moralul, chiar dacă acesta a fost scăzut.

Cum putem măsura moralul angajaților?

Unele dintre cele mai bune metode de a măsura moralul angajaților sunt:

  • Productivitatea angajaților
  • Interviurile de ieșire
  • Sondajele
  • Rata fluctuației de personal
  • Interviurile periodice

Productivitatea
Există o strânsă legătură într productivitate și moralul angajaților. Cu cât moralul angajaților este mai bun, cu atât productivitatea organizației tale este mai mare. Angajații cu un moral ridicat sunt mai puțin absenți de la job și mai activi, ceea ce duce la o creștere a producției. Angajații care sunt mulțumiți și implicați sunt mai predispuși să fie productivi. Au angajații tăi performanțe scăzute?

Deși aceste două indicatori sunt legați, este crucial să subliniem că o scădere a productivității nu implică întotdeauna o reducere a moralului și viceversa. Drept urmare, dacă organizația ta are o productivitate bună, nu ar trebui să presupui că moralul este de asemenea ridicat, deoarece acestea sunt două caracteristici distincte.

Interviurile de ieșire
Interviurile de ieșire corect efectuate pot oferi organizației o perspectivă asupra motivelor pentru care oamenii aleg să plece din organizație. Totodată, acestea te pot ajuta să-ți dai seama ce trebuie să faci pentru a avea o rata de retenție mai bună în firmă.

Pentru a maximiza eficacitatea interviurilor de plecare, departamentele de resurse umane ar trebui să aibă procese pentru a implementa și a înregistra schimbările făcute ca urmare a interviurilor de plecare.

Sondajele
Moralul angajaților poate fi evaluat prin sondaje directe. În această strategie se folosește un chestionar tipărit pentru a colecta păreri. Membrii organizației sunt rugați să completeze un formular diverse operațiuni sau procese din cadrul companiei.

Aceste sondaje trebuie efectuate regulat pentru a evalua schimbările moralului angajaților. După finalizarea sondajului, managementul trebuie să evalueze rezultatele și să ia măsuri necesare pentru a îmbunătăți moralul.

Rata de retenție
O altă măsură semnificativă a cât de mulțumiți sunt angajații tăi la locul de muncă este rata de retenție. O rată mărită poate indica faptul că angajații tăi sunt mulțumiți și că faci tot posibilul pentru a menține moralul ridicat. Pe de altă parte, o rată scăzută poate sugera că satisfacția angajaților este scăzută.

Interviuri periodice
A întreba direct colegii tăi poate fi o abordare fantastică pentru a evalua moralul și pentru a obține idei de îmbunătățire – dar numai dacă persoana se simte confortabil să ofere un feedback sincer.

Cultura companiei tale trebuie să aprecieze deja feedback-ul și să promoveze siguranța psihologică pentru a obține cel mai mult dintr-un interviu de muncă, fie individual, fie într-un cadru de grup.

Evaluările periodice ale performanței angajaților te pot ajuta de asemenea să determini satisfacția generală a angajaților. Aceste discuții îți permit să informezi angajatul despre ceea ce face bine și unde trebuie să se îmbunătățească, precum și pentru ca angajatul să ofere sugestii despre cum firma poate îmbunătăți pentru a crește moralul și productivitatea angajaților.

Cum să îmbunătățești moralul angajaților – 7 Sfaturi

Am pregătit 7 sfaturi care vă vor ajuta să îmbunătățiți moralul angajaților. Atât timp cât ești dedicat și dorești să faci o schimbare, ar trebui să iei în considerare următoarele:

1.Comunicarea e importantă

Compania ta trebuie să faciliteze și să promoveze comunicarea. Angajații ar trebui să poată pune întrebări, să vorbească în ședințe și să colaboreze cu colegii. Ei ar trebui să știe ce se așteaptă de la ei și totodată ce pot aștepta de la tine.

Comunicarea frecventă cu angajații este un mod excelent de a menține o relație sănătoasă și de a îmbunătăți moralul angajaților.

De asemenea, verificați periodic cu angajații dvs. și întrebați-i următoarele:

  • Ce părere aveți despre locul de muncă, șeful și colegii?
  • Întâmpinați dificulăți sau probleme? Cum vă pot ajuta?
  • Sunteți mulțumiți de locul de muncă?

2. Feedback

Solicitarea feedback-ului de la angajați este un mod fantastic de a îmbunătăți moralul. Angajații se vor simți ascultați și motivați dacă demonstrați că le acordați atenție.

Cu toate acestea, solicitarea de feedback nu este suficientă; trebuie să acționați în consecință. Chiar dacă nu folosiți fiecare element de feedback, ar trebui să vă exprimați recunoștința față de angajați pentru sugestiile și opiniile lor.

3. Încurajează dezvoltarea

Dezvoltarea profesională poate însemna o serie de factori printre care seminarii, instruiri și educație continuă care ajută angajații să învețe și să aplice noi abilități profesionale.

Îmbunătățește moralul angajaților stabilind un obiectiv spre care să tindă. Nu trebuie să fie o promovare în carieră, neapărat. În schimb, îi puteți trimite la un curs de dezvoltare profesională sau la o conferință. Angajații trebuie să aibă un sentiment de progres pentru a fi adecvat motivați.

4. Înstruiește managerii

Managerii influențează direct moralul și implicarea angajaților.

Dezvoltați inteligența emoțională a managerilor dvs., monitorizarea moralului și sprijinul, feedback-ul și recunoașterea, comunicarea și stilul de conducere eficient.

Managerii ar putea, de asemenea, să ia în considerare instituirea unei politici de ușă deschisă, astfel încât membrii echipei să se simtă confortabili să împărtășească feedback și să rezolve probleme pe măsură ce apar.

5. Promovează diversitatea

How to boost employee morale

Angajații diverși (cum ar fi o forță de muncă multigenerațională sau angajarea de persoane din Generația Z) pot combina talentele, experiențele și abilitățile lor variate pentru a găsi soluții creative și inovatoare. În contrast, un grup cu experiențe și abilități similare poate rezolva o dilemă așa cum au făcut-o înainte. Diversitatea este esențială și poate fi văzută ca un „instrument” pentru a îmbunătăți moralul angajaților.

6. Organizează activități

În primul rând activitățile de team-building, favorizează o cultură de lucru colaborativă și motivată, ajută membrii echipei în soluționarea problemelor, promovează comunicarea semnificativă și deschisă între colegi, încurajează creativitatea și gândirea în afara cutiei, crește productivitatea, îmbunătățește moralul angajaților și ajută la menținerea fluxului creativ!

Oferiți activități de teambuilding engaging și instructive. Organizează o vânătoare de comori sau un joc de trivia la locul de muncă pentru a revigora personalul tău. Aceasta este o strategie bună pentru a crește temporar moralul angajaților.

7. Fii transparent

Depune orice efort pentru a fi cât mai transparent posibil. Angajații tăi vor aprecia sinceritatea pe măsură ce colaborați pentru a rezolva orice probleme. Menține comunicarea cu ei despre avansările companiei, noi protocoale, feedback-ul clienților și alte informații relevante.

Concluzie

Dacă observi o diminuare a moralului în rândul echipei tale, e momentul să iei atitudine. Nivelul de satisfacție al angajaților poate fi un barometru al performanței firmei tale. Îmbunătățirea moralului angajaților nu este complicată. Tot ce necesită este determinare, timp și angajament din partea managementului și a întregii companii.

Înainte de a ajunge în punctul în care moralul scade, cel mai important lucru pe care îl poți face pentru organizația și echipa ta este să îmbrățișezi schimbările care aduc beneficii tuturor. Punerea în aplicare a oricăruia dintre cele 7 sfaturi menționate anterior va contribui cu certitudine la creșterea moralului angajaților tăi.

Our team specializes in crafting tailored solutions to meet your unique challenges and goals, providing you with the expertise you need to succeed.

Schedule Free 15 minute consultation call