Persoanele tinere și talentate vor reprezenta mereu o resursă prețioasă pentru orice firmă sau companie. În articolul acesta vom detalia cateva sfaturi despre cum să angajezi eficient persoane ce fac parte din Generația Z și cum să le înțelegi mai bine nevoile dar și de ce sunt unici.

A-ți întelege și cunoaște angajații reprezintă un punct cheie pentru o relație excelentă și profesională dintre manageri și angajați, iar acest lucru poate avea un impact mare asupra succesul companiei tale.

În următoarele paragrafe vom prezenta câteva informații care te vor ajuta să înțelegi mai bine de ce persoanele din Generația Z sunt unice și mult mai diferite față de colegii lor „mai mari”.

Ce este Generația Z?

Generatia Z

Generația Z reprezintă persoanele născute între 1997 și 2012, aceștia urmează generația milenială. Persoanele ce fac parte din Generația Z au crescut în era internetului și a rețelelor sociale, lucru ce poate fi considerat atât un punct forte, dar și un dezavantaj în ceea ce privește accesul lor la informații, respectiv cât de repede își pierd atenția sau răbdarea. Cei mai în vârsta din această generație au absolvit deja școlile și au început să se alăture forței de muncă, încă de dinainte de pandemie.

Persoanele din Generația Z sunt adesea numite și nativi digitali deoarece nu au cunoscut niciodată viața înainte de Internet. Se pricep la tehnologie, gadget-uri și știu cum să folosească tehnologia în avantajul lor.

Se spune că Generația Z este mai autonomă și mai ingenioasă decât generațiile anterioare și mai toleranță și deschisă la minte.

Cei din Generația Z sunt adesea interesați de tendințe, dar sunt și foarte dornici să exploreze subiecte actuale. Generația Z include pasionați de jocuri video și de muzică și sunt recunoscuți pentru faptul că sunt mereu conectați prin mesaje text, pe Internet și pe rețelele sociale.

Se preconizează că numărul de angajați din Generația Z se va tripla până în 2030. Acest lucru înseamnă că persoanele născute între 1997 și 2012 vor reprezenta în curând 30% din forța de muncă globală și vor modela mediul de lucru pentru următoarele decenii.

Educația

In 2018, 57% of 18 to 21-year-olds who had graduated from high school were enrolled in a two-year or four-year college. This contrasts with 52% of Millennials in 2003 and 43% of members of Generation X in 1987.

When they were teenagers and young adults, Gen Zers were less likely to be working than earlier generations. In 2018, only 18% of Gen Z youths (ages 15 to 17) were employed, compared to 27% of Millennial teens in 2002 and 41% of Gen Xers in 1986. In addition, while 62 percent of Gen Zers were employed in 2018, more Millennials (71 percent) and Gen Xers (79 percent) were employed at a comparable age.

Dacă e să aruncăm o privire la Generația Z, putem observa ca în mare parte, aceștia urmează un traseu educațional puțin diferit față de generațiile anterioare. Sunt mult mai predispuși să urmeze cursuri universitare și să nu le abandoneze, chiar dacă o bună parte dintre persoanele acestei generații nu va urma o carieră în domeniul în care au studiat. Cu toate aceste, o parte semnificativă din aceasta generație poate fi considerată NEET (tineri care nu sunt în educație, nici nu lucrează).

În 2018, 57% dintre tinerii cu vârsta între 18 și 21 de ani care absolviseră liceul erau înscriși într-o facultate de doi sau patru ani. Acest lucru se compară cu 52% dintre persoanele din generația milenială în 2003 și 43% dintre membrii Generației X în 1987.

Când erau adolescenți și tineri adulți, cei din Generația Z aveau mai puține șanse să lucreze comparativ cu generațiile anterioare. În 2018, doar 18% dintre tinerii din Generația Z (cu vârste între 15 și 17 ani) erau angajați, în comparație cu 27% dintre adolescenții din generația milenială în 2002 și 41% dintre membrii Generației X în 1986. De asemenea, în 2018, în timp ce 62% dintre cei din Generația Z aveau un loc de muncă, mai mulți Millenniali (71%) și membri ai Generației X (79%) erau angajați la aceeași vârstă.

De ce ar trebui să angajezi persoane din Generația Z?

Pe lângă faptul ca în curând nu o sa ai de ales, anii trec, iar această noua generație o să fie tot mai mare în munca, cine nu ar vrea să aibe în firmă oameni tineri și dornici să învețe? Generația Z a reușit să-și facă un nume în lumea corporativă prin exhibarea unor noi nivelor de competențe digitale, devotament și o mare dorință și hotărâre de a reuși.

Pe măsură ce mai mulți membri ai Generației Z intră pe piața muncii, va fi crucial ca liderii din organizații să înțeleagă munca și beneficiile pe care companiile trebuie să le ofere pentru a-i atrage și păstra.

Tinerii angajați ai următoarei generații sunt întotdeauna vitali pentru a fi angajați în cadrul companiei tale., deoarece aduc perspective noi, idei și talente considerabile.

De ce să angajezi persoane din Generația Z? – 5 Lucruri pe care trebuie sa le știi

Un proces excelent de intervievare este cheia unei strategii solide de recrutare. Cunoașterea mai multor informații despre potențialii angajați este întotdeauna importantă. Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știi atunci când angajezi persoane din Generația Z:

Sunt „digital natives”

În engleză sună bine, „digital natives”, în româna cred ca ar veni „nativi digitali”?. Nu cred că sună la fel de bine, dar e important să știi ca persoanele ce fac parte din Generația Z s-au născut cu tehnologia la picioare. Bine, și milenialii, într-o mare măsură, dar Generația Z a crescut cu acces la Internet, Social Media și telefoane inteligente.

Prin natură, asta înseamnă că sunt buni la multi-tasking, dar și că făcând salturi de la un lucru la altul, e posibil să nu fie cei mai buni specialiști când fac asta. Știu cum să folosească internetul pentru a găsi informațiile de care au nevoie, sunt familiarizați cu tehnologia. Fiecare aspect din viața lor este destul de marcat de tehnologie. Și e și normal.

Mulți angajați din această generație adoptă automatizarea pentru a-și ușura munca. Comunicarea modului în care firma ta utiliziază tehnologia poate fi o metodă excelenta de a atrage interesul Generației Z pentru posturile tale.

Și dacă afacerea  ta se teme de tehnologie, amintește-ți că trăim într-o era digitală, iar persoanele din  Generația Z pot și vor  organizațiile care refuză să îmbrățișeze lumea digitală.

Prioritățile Generației Z

Spre deosebire de generațiile anterioare, stabilitatea nu este prioritatea principală pentru Generația Z atunci când aplică pentru un job. În loc să se potrivească într-o poziție, ei caută roluri pe care le pot construi în jurul lor.

Dată fiind piața actuală dominată de candidați, organizația ta trebuie să fie cea mai bună alegere (și să păstreze) cei mai buni angajați. Așadar, cu excepția situațiilor în care sunt necesare competențe specifice, alegeți un candidat pe baza personalității sale, mai degrabă decât a competențelor sale – se vor potrivi cu jobul și vor crește în cadrul companiei.

Înțelegerea priorităților unui angajat este cu adevărat importantă, mai ales atunci când obiectivul dvs. este să angajați și să păstrați Generația Z.

Diversitatea

Generația Z este cea mai diversă din punct de vedere rasial și etnic în istorie. Ei cer același lucru și de la locurile lor de muncă. Bine, asta global, poate nu și în România, dar există și la noi o mulțime de minorități și asta e ok, trăim într-o societate globalizată și e perfect normal.

Nu trebuie doar să vă faceți cunoscută angajamentul față de diversitate, echitate și incluziune, ci trebuie să îl și respectați. Dacă o companie nu îndeplinește așteptările, Generația Z nu o va tolera și de cele mai multe ori va pleca.

Își doresc un mediu de lucru relaxat

Când angajați persoane din Generația Z, ține  minte că nu văd locul de muncă în același fel în care îl văd alte generații. Work hard – play hard – ar putea fi ceva ce merită luat în considerare. A avea un spațiu de birouri relaxat, în care angajații pot să se destindă și să-și dezvolte relațiile de lucru, este vital. Generația Z poate fi profesională și serioasă, dar ar trebui să beneficieze de un mediu de lucru în care să poată fi ei înșiși.

Atunci când decid dacă cultura unei organizații li se potrivește, doi din trei (65%) dintre angajații din Generația Z (cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani) caută un mediu de lucru „plăcut”. Din acest motiv, recrutorii ar trebui să creeze un mediu de lucru inclusiv și prietenos, adăugând ore fericite, sesiuni de meditație și yoga și alte evenimente de consolidare a echipei – ceea ce poate fi o modalitate excelentă de a îmbunătăți relațiile și de a spori loialitatea angajaților.

Înțelege durata lor de atenție

Durata atenției devine mai scurtă pe măsură ce generațiile îmbătrânesc. Recrutorii din târgurile de carieră trebuie să-și ajusteze mesajele la opt secunde sau mai puțin pentru a capta și menține atenția Generației Z. De asemenea, recrutorii ar trebui să evite limbajul extins și încărcat de cuvinte în favoarea graficelor atrăgătoare, a videoclipurilor sau chiar a emoticoanelor. Acest lucru este clar unul dintre efectele negative pe care le are tehnologia și rețelele sociale.

Generația Z este nerăbdătoare, destul de perspicace și isteață, lipsită de ambițiile generațiilor anterioare și principala problemă o reprezintă faptul că este tot mai greu să le menți atenția.

 

Our team specializes in crafting tailored solutions to meet your unique challenges and goals, providing you with the expertise you need to succeed.

Schedule Free 15 minute consultation call