Avantajele unui acord de confidentialitate in business

Acordurile de confidențialitate (NDA – Non disclosure agreements) sunt utilizate frecvent pentru protejarea informațiilor vitale ale unor afaceri; în următorul articol, vom discuta despre aspectele de bază ale acordurilor de confidențialitate și  vom evidenția 4 avantaje ale acestora.

What is an NDA?

Un acord de confidențialitate este un contract legal prin care una sau mai multe părți convin să nu dezvăluie informații confidențiale pe care le-au împărtășit în cadrul activităților de afaceri.

Acordurile de confidențialitate sunt folosite în mod obișnuit atunci când companiile negociază cu alte companii. Ele permit părților să schimbe informații sensibile fără teama că acestea vor ajunge în mâinile concurenților.

Avantaje ale utilizării unui acord de confidențialitate:

1. Protecția informațiilor confidențiale

Semnarea unui acord de confidențialitate previne dezvăluirea informațiilor confidențiale către public. Principalul avantaj al unui acord de confidențialitate constă în menținerea confidențialității informațiilor sensibile despre compania dvs. Aceste informații pot include de la cercetare și dezvoltare la potențiale patente viitoare, aspecte financiare, negocieri și multe altele.

Acordurile de confidențialitate ajută la evitarea situației în care angajații părăsesc compania și împărtășesc informații sensibile cu o terță parte.

2. Claritate privind informațiile

Claritatea reprezintă unul dintre aspectele principale ale unui acord de confidențialitate. Acordul stabilește în mod clar ce se consideră informații confidențiale și ce informații pot fi partajate. Partea care dezvăluie informații confidențiale va defini ce informații nu pot fi partajate. Uneori, vor dori să fie cât mai cuprinzători posibil pentru a preveni orice scurgere de informații.

Durata obișnuită a unui contract de acord de confidențialitate este de la unu la zece ani. Durata unui acord de donfidențialitate variază în funcție de companie, iar unii angajatori pot face contractele lor nelimitate pentru a împiedica angajații să divulge informații.

3. Acordurile de confidențialitate stabilesc consecințele în cazul încălcării acestora

Acordurile de confidențialitate prevăd, de asemenea, consecințele dezvăluirii informațiilor interzise, ceea ce ar trebui să prevină scurgerile de informații.

Încălcarea unui acord de confidențialitate nu este considerată o infracțiune penală. Cu toate acestea, încălcarea unui acord de confidențialitate poate fi considerată o infracțiune, cum ar fi furtul de secrete comerciale. Încălcarea unui acord de confidențialitate va duce la aplicarea consecințelor stipulate în contract.

Dacă o persoană sau o companie încalcă un acord de confidențialitate, de obicei va fi dată în judecată, ceea ce va avea drept rezultat amenzi, concedierea din funcție sau orice altceva care a fost convenit în contract.

4. Ajută la menținerea relațiilor de afaceri

Acordurile de confidențialitate sunt utile pentru menținerea relațiilor de afaceri importante. Un acord de confidențialitate oferă liniște în cazul legăturilor de afaceri pe termen lung în care datele secrete trebuie să circule între părți. Părțile implicate pot fi sigure că informațiile lor confidențiale sunt în siguranță.

Semnarea unui acord de confidențialitate vă poate permite să căutați relații comerciale pe care altfel v-ați feri să le dezvoltați și vă poate oferi liniște în legătură cu relațiile actuale în desfășurare.

Cu așteptări clare și scrise, toată lumea se află pe aceeași lungime de undă. Acest lucru poate ajuta la evitarea neînțelegerilor dintre părți și menținerea relației puternice.

Există câteva tipuri de acorduri de confidențialitate::

  • unilateral
  • bilateral
  • multilateral

Acordurile de confidențialitate unilaterale sunt cele mai comune. Cunoscute și sub numele de acorduri unilaterale de nedivulgare, acestea necesită ca doar o parte să dezvăluie informații confidențiale celeilalte.

Acordurile de confidențialitate bilaterale necesită ca ambele părți să dezvăluie informații confidențiale celeilalte. Ambele părți pot limita modul în care cealaltă parte utilizează și partajează informațiile lor.

Acordurile de confidențialitate multilaterale implică trei sau mai multe părți, dintre care cel puțin una dezvăluie informații celorlalte. Părțile implicate vor solicita, de asemenea, celorlalte părți să păstreze informațiile confidențiale.

Exemple de informații confidențiale în business:

  • planuri, strategii și programe de afaceri și marketing
  • rezultate financiare neanunțate, proiecte financiare și bugete
  • prețuri, informații despre vânzări
  • liste de clienți sau de furnizori
  • metode și proceduri de funcționare și de producție
  • programe software
  • documente de cercetare
  • planuri și scheme tehnice
  • secrete comerciale, know-how și cereri de brevete
  • termeni de contracte

Exemple de acorduri de confidențialitate:

Acorduri de confidențialitate angajator-angajat

Companiile dețin o gamă variată de proprietate intelectuală valoroasă, inclusiv informații comerciale, comerciale și tehnice. Orice scurgere a acestor informații către un competitor sau către o terță parte care nu este obligată să respecte confidențialitatea va cauza pagube ireparabile afacerii, deoarece confidențialitatea informațiilor este pierdută pentru totdeauna.

A devenit o practică standard ca companiile să semneze acorduri de confidențialitate după un interviu de angajare reușit. În funcție de poziție, compania are responsabilitatea de a clarifica cât mai curând posibil ce este considerat confidențial.

Solicitând angajaților să semneze acorduri de confidențialitate, vă puteți asigura că compania dvs. este protejată; totuși, unii angajați pot fi reticenți să semneze acest contract.

Angajații care încalcă anumite acorduri de confidențialitate pot fi concediați și obligați să plătească despăgubiri, care reprezintă o sumă fixă de bani pe care trebuie să o plătească pentru fiecare încălcare.

Acorduri de confidențialitate vânzător-cumpărător

Vânzătorii pot utiliza acorduri de confidențialitate pentru a împiedica cumpărătorii să dezvăluie informații confidențiale obținute în timpul vânzării de bunuri sau servicii. Acestea interzic, în mod obișnuit, cumpărătorilor să dezvăluie detalii despre operațiunile de afaceri, procesele de producție, proprietatea intelectuală și informațiile tehnice sau științifice.

Acorduri de confidențialitate companie-colaborator

Aceste acorduri de confidențialitate pot fi utilizate de companii pentru a împiedica colaboratorii să partajeze informații confidențiale ale companiei. Asemenea acorduri de confidențialitate între companie și colaborator, precum cele între angajator și angajat, previn dezvăluirea informațiilor critice despre afacere care ar putea pune în pericol competitivitatea companiei.

Sfaturi utile pentru redactarea unui actor de confidențialitate:

Acordurile de confidențialitate reprezintă o unealtă excelentă pentru protejarea informațiilor organizației dvs.; iată principalele aspecte pe care trebuie să le aveți în vedere atunci când redactați un unul:

  • Identificați clar părțile implicate;
  • Stabiliți care informații sunt considerate confidențiale;
  • Definiți în mod clar obligațiile fiecărei părți;
  • Stabiliți termenul de valabilitate al acordului;
  • Menționați consecințele;
  • Exprimați eventualele excepții;

Redactarea propriului Acord de Confidențialitate poate fi o opțiune, dar uneori este mai bine să colaborați cu un specialist juridic pentru a vă ajuta să redactați acest document.

Alte articole

În dezvoltare activă din septembrie 2021.

  • Conflictul de Interese la Muncă
    Ce este conflictul de interese la locul de muncă? Iată câteva dintre cele mai frecvente situații de conflict de interese care pot apărea într-o companie.
  • Angajații Bumerang: Este o idee bună să reangajezi foștii angajați?
    Adesea, angajații aleg să plece dintr-o companie. Este ceva normal. Dar ce se întâmplă dacă își doresc să se reîntoarcă? Reprezintă reangajarea foștilor angajați o idee bună? În acest articol, vom discuta despre angajații bumerang și beneficiile reangajării lor. Cine sunt angajații bumerang? Un angajat bumerang poate fi definit ca fiind o persoană care își […]
  • 7 Sfaturi Pentru Procesul de Onboarding
    Procedura de onboarding este una dintre primele modalități prin care compania ta poate construi o legătură cu noii angajați. Un proces bun de onboarding al angajaților este esențial pentru stabilirea unei baze solide și durabile pentru relația dintre angajat și companie. Ce Este Procesul de Onboarding? Onboarding-ul angajaților, ca noțiune, are un obiectiv simplu: să […]